Co dělat když jsem šikanován?

V tomto článku se budeme, jak jste asi zjistili z názvu, zabývat šikanou.

         Osobně doufám že nebude nikdo kdo si tento článek bude potřebovat přečíst. Já  jsem byl na základní škole taky šikanovaný a proto tento článek píšu, abych vám napsal několik rad jak se šikany zbavit. Jako kdysi šikanovaný člověk vám můžu, na rozdíl od někoho kdo šikanu nikdy nezažil, opravdu pomoct. Ale teď už k věci.

        Myslím, že bych měl začít šikanou fyzickou. V některých případech je fyzická šikana lepší než šikana psychická, protože modřiny se zahojí, ale bláznem můžete zůstat do konce života, ale k tomu se dostaneme.

 a)šikana fyzická

        Surovců je po celém světě celá řada. Já jsem byl šikanován dokonce celou skupinou (myslím) pěti kluků, ale tuším, že někdo to má ještě horší.

       Surovce bych rozdělil na 3 skupiny:            1)lidé kteří to dělají pro zábavu

                                                                      2)lidé kteří mají psychický  problém

                                                          3)lidé kteří si vybíjejí zlost na slabším člověku

1)  Tito lidé by vůbec neměli existovat. Dělají to jenom kvůli tomu, aby uviděli reakci šikanovaného člověka. Tento druh surovců jsem poznal na vlastni oči. Nejlepší je si jich prostě nevšímat. Jestli si říkáte, že mluvím jako vaše máma, máte asi pravdu. Ale je to tak, já bych to nevšímání sám vzdal, kdyby se útoky na mě po nějakém tom měsíci nezačaly ochabovat.

Druhá možnost je nějak surovci zalichotit. Zkuste se spřátelit. Mi to na jednom člověku vyšlo. Nemyslím tím to že by to mělo být nějaké, bůh ví jaké, přátelství. Stačí najít jeho zájmy a zjistit jestli by vás to taky nebavilo.

 

2)  U takových lidí můžu říct jenom jedno. Jestli je to vážný případ a ten člověk napadá i více lidí zavolejte jednoduše na linku socijální péče.

3)  Takoví lidé mají s něčím problém, jsou z toho naštvaní a svou zlost si vybíjejí na slabším. Pokud vás šikanuje tento druh člověka, zkuste zjistit jaký má problém a popřípadě mu pomozte. Nemyslím tím to, že za ním příjdete a řeknete „Hej, všiml jsem si že jsi mírně zaostalý. Nechceš doučování. Ten příklad jsem tam dal, protože může mít problémy s učení.

Poté by na vás začal být ještě horší, protože by měl novou zlost na vybíjení. Proto doporučuji mírný přístup. Příklad už dávat nebudu, protože by ho někdo zkusil, ale každý má jinou povahu a ten příklad by zrovna na toho, kdo šikanuje vás, nemusel fungovat.

b)šikana psychická:                                                                                                                                                                         Jak jsem už předtím říkal, psychická šikana může být horší než fyzická, ale i nemusí. Záleží na tom jakou máte psychickou odolnost a na tom jaké jsou urážky. Ty bych rozdělilna:       1)hloupé vtípky                                                               

                                                                                          2)urážky ovzhledu                                                                 

                                                                                    3)psychicky náročné urážky

 

1)      Mezi takové vtípky může patřit např. Tvoje máma je tak tlustá, že neeksistuje postel, která by ji udržela. Já jsem se jich zbavil tak, že jsem si jich nevšímal a urážet mě přestali. Pokud to nezabere, řekněte to učiteli, oni dostanou poznámku a pokud nepřestanou udělejte to znova(popř. Zajděte za rodiči ať si to vyřídí s rodiči vašeho nepřítele). Jestli máte fantazii a čas, můžete si některé vtípky zapamatovat a vymyslet hlášku, která ten vtip postaví proti nim.

2)    Vzhledem k tomu, že nejsem zrovna hezký, zažil jsem to taky( já snad zažil všechny druhy šikany kromě dvojky u fyzické šikany). Způsoby jsou ty samé jako u předchozího druhu:nevšímání, učitelka(rodič), fantazie.

3)      Tento druh šikany mě dostal k psychologovi. Měl jsem problémy hlavně s tím, že v tomhle byli mojí nepřátelé vytrvalí, měli dobré výmluvy před učitelkou(rodičem) a měli mnohem lepší fantazii než já. Ještě teď mám problém se k některému z nepřátelské party přiblížit, a dostalo mě z toho to, že jsem se dostal na gymnázium a oni zůstali na základce a kvůli tomu nemám u tohoto druhu šikany jak poradit(snad jenom doufat, že nebudou tak vytrvalí a zkusit to co minule).

           Doufám, že jsem vám v tomto článku aspoň nějak pomohl, a že jsem to nedělal zbytečně.                                                                                           Toto nedělal 80letý chlap, který šikanu nikdy nezažil, ale 13letý kluk, který ji zažil.

                                                                                                                                                             Matěj

Vaše dotazy nebo rady prosím směřujte na náš email kde Vám rádi na vše odpovíme    gmk.prima@gmail.com